Jak się przygotować do otwarcia działalności? Cz. I

Home / Przedsiębiorstwa / Jak się przygotować do otwarcia działalności? Cz. I

Z perspektywy doświadczenia w świadczeniu usług doradczych zwróciliśmy uwagę na fakt, iż największe trudności podczas otwierania własnej działalności gospodarczej powodują pewne stałe czynniki. Zdarza się, że przyszli przedsiębiorcy rozpoczynają przygotowania w odwrotnej kolejności, np. najpierw szukają źródeł finansowania, a dopiero potem myślą, czym by tu się zająć. Mając na uwadze powyższą kwestię, postanowiliśmy poruszyć to niezwykle interesujące zagadnienie na łamach naszego bloga. Ten oraz kolejne dwa wpisy będą dotyczyć praktyk, które przy rozkręcaniu własnego biznesu okazują się bardzo pomocne.

Koncepcja przede wszystkim

Nadrzędna zasada brzmi z pozoru trywialnie. Jak wskazują realia rynkowe, przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej najważniejszy jest pomysł na to, czym będziemy się zajmować. Przykładów nie trzeba daleko szukać – mocna pozycja rynkowa takich marek jak: Apple, Facebook czy chociażby polski portal cinkciarz.pl dobitnie wskazuje na ogromny wpływ koncepcji na osiągnięcie sukcesu biznesowego. Sama idea to jednak nie wszystko. Zdarza się, iż nawet bardzo ciekawe przedsięwzięcia nie potrafią sobie poradzić w realiach gospodarczych. Warto mieć na względzie, iż kluczowym elementem sukcesu jest upór i determinacja. Fakt ten znakomicie obrazuje przykład studia Rovio Entertainments, którego praca została doceniona dopiero po realizacji 52. produkcji – aplikacji rozrywkowej Angry Birds.

By zapobiec spektakularnej klęsce, przed podjęciem decyzji o inwestowaniu we wdrożenie swojej idei warto przeprowadzić analizę zapotrzebowania rynku. Jest to drugi etap, którego realizacja powinna poprzedzać rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Metod badania popytu jest tyle, ilu potencjalnych przedsiębiorców. Istnieją jednak sprawdzone taktyki pozyskania danych w celu zainteresowania potencjalnych klientów ofertą.

Staraj się dotrzeć do informacji

Jednym z najlepszych sposobów zdobycia pożądanych informacji jest bezpośredni kontakt z potencjalnie zainteresowanymi osobami. Nic nie przyniesie nam równie cennych odpowiedzi, jak osobista rozmowa na temat własnego pomysłu. To rozwiązanie ma jednak pewną wadę – mianowicie, cechuje się ograniczoną liczbą odbiorców, od których w określonym czasie jesteśmy w stanie pozyskać informacje. Dlatego też sugerujemy, by metodę stosować w przypadku kluczowych kontrahentów (biznesowych lub/oraz detalicznych).

Najbardziej popularnym sposobem pozyskiwania informacji z rynku są badania ankietowe. Odpowiednio przygotowana próba oraz arkusz stworzony w oparciu o obowiązujące standardy dostarczą nam bardzo cennych danych. Po analizie i uzyskaniu wyników, możemy je poszerzyć, wykorzystując tabele statystyczne oraz publikacje, dostępne na stronie GUS. Owa instytucja posiada bardzo zróżnicowaną strukturę realizowanych zadań, zatem istnieje wielkie prawdopodobieństwo na pozyskanie niezbędnego materiału źródłowego.

Metod weryfikacji zapotrzebowania na konkretny pomysł jest bardzo wiele, ale to właśnie te przedstawione powyżej najczęściej są stosowane w praktyce. Ponieważ, w naszej opinii, bazując na propozycjach, można sformułować cenne wnioski, zachęcamy do podzielenia się własnymi sugestiami w komentarzach lub pisząc na e-mail: biuro@bmoutsources.pl.

W kolejnych postach na temat strategii planowania przedsięwzięcia poruszymy jej kolejne, często niesłusznie pomijane, aspekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *